fredag 18. mars 2011

Pause

Da har jeg jaktet intenst i ei drøy uke. Smått døgnvill nå. Eneste tur uten å se rev var i går. Har vert klarvær hele uka, tror nesten det har vert for lyst de siste nettene. Blir utrolig imponert av sansene til denne predatoren. Sikta på en sent torsdag kveld, men måtte justere litt på forstørrelsen for å få klar sikt. Denne lille bevegelsen var nok til at den spotta meg og tok ut i full fart. Også imponerende å se hvordan den holdt seg i skyggen for ikke å bli sett. Satt forøvrig i skyggen jeg også, men det hjalp ikke.. Vet ikke hvor mange observasjoner jeg har hatt, men mange er på den samme reven, og den lot seg ikke lokke mer etter at jeg skremte den en gang. Flott og spennende jakt uansett, men det er nok enklere å sitte på åtet. Skal vist nok klarne opp natt til Søndag så det er mulig det bærer ut igjen da.. Har sett både ryper, rådyr og elg disse nettene go det blir mange flotte opplevelser selv om det er litt kaldt. Anbefales på det varmeste; kom deg ut i vinternatta :-) Hvis noen har kamera for nattoptak til overs er det bare å si fra !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar