mandag 6. februar 2012

Endelig: Nr 5

Nå har det virkelig gått trått. Satt nesten fire timer natt til Lørdag i -20 uten å se snurten av liv, dette var på morgenen og satt til det ble lyst for i det minste få no kråkefugl, men ingen viste seg. For kaldt ? Så satt jeg fra 20 til 01 natt til søndag, på ei ny åte det har vert mye trafikk på, hadde virkelig trua, men måtte gi meg da jeg mista kontakten med hæla. (gikk bra). -18 og vind. Brr.
Hadde ikke lyst å dra ut i kveld, var -20 igjen, men fantastisk månelys så jeg hadde på alt jeg har av varme klær og dro i vei. Hadde ikke sittet lenge før en rev dro rett forbi. Stoppa så vidt en gang men jeg hadde nok pustet inn i kikkerten, så ikke en dritt :-( trodde den hadde blitt var meg, men bestemte meg for å sitte likevel da tempen steg betraktelig og fortsatt vakkert månelys. det gikk vel ca en time så fikk jeg jammen se den kom fram igjen samme sted som den ble borte. Viste seg i ettertid at den nok har puslet bak en haug hele tiden. Fikk godt tak og nr fem er i boks. Voksen tispe med nydelig pels. Sparte mye småvilt i natt :-)  Datt 23:00.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar