torsdag 16. desember 2010

Doublet

I dag ble det opptil flere bemerkelsesverdige opplevelser.. Først hadde ravnene bestemt seg for å slå seg ned på den nermeste åta, dvs 25 m. Tok sjangsen på å lure fram hagla, og jaggu ble det ikke to stykker for prisen av ett skudd :-) Den ene baska litt, så jeg nappa fram rifla for å få det rolig, og da jeg satt å sikta meg inn kom det jaggu meg en kongeørn i stup som prøvde å få den med seg!! Helt vanvittig å få være vitne til dette, det drev faktisk fjær av ravnen men ørna fikk nok ikke det taket den trengte. Venta litt for å se om den tok en ny runde, men den ante nok ugler i mosen. Det verste er at jeg i utgangspunktet hadde tenkt å filme i dag, men turte ikke da de slo seg ned så nærme. Det hadde blitt litt av en film !


Etter morgenskiftet labba jeg etter storfuggel igjen, og i dag såg jeg faktisk noe fugl. Såg først ei enslig røy som jeg vel strengt tatt hadde sjangsen på, men litt stusslig å skyte hunfugl da det er så lite å se. Så i kveldinga da jeg var på tur ned kom det f..n meg to orrhaner i stor hastighet bakfra som slo inn i ei furu på snaut 50 meter. Den ene satt helt åpent, men det var nok litt i nærmeste laget, den stakk med en gang jeg begynte å styre med rifla! Såg totalt seks storfugl i dag men ingen som toppa! Prøver igjen i morgen.

Kveldsstemning :


Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar