lørdag 8. januar 2011

Prosjekt vinterstokk avsluttet:

Da har det vert litt jobbing med nystokken igjen. Det ble så jeg justerte en god del på kolbeformen likevel. Nå er den slik den kommer til å forbli (tror jeg). All forming er gjort for hånd denne gangen, med rasper, filer og sandpapir. Vel, noe er forresten gjort med sliperull på drillen.

Ble en del sparkling da jeg bomma en del på innpassning rundt underbeslaget:


Så var det klart for grunning og lakkering:



Og slik ble resultatet til slutt. Med ny montasje også:





Litt detaljer fra innpasning, fornøyd med dette :-)




Så hvilket utslag gjorde så bedding og ny montasje på presisjonen ?? Vel her er ytterlighetene:

Før:


Og etter:



Nå har jeg verifisert at det mekaniske er stabilt og i orden. Fikk ikke de helt ekstreme samlingene i dag heller, men har nå plukket ut tre kuler jeg skal jobbe videre med. Må få på miragebånd da jeg blir plaget av mirage etter hvert, og dette går ut over samlingene. Har vert et morsomt prosjekt, og det blir sikkert fler. Må vel vurdere en sommerstokk også. Har glemt å nevne at jeg har tatt avtrekket også, fjernet alt det ekle krypet ved hjelp av diamantbryner etter oppskrift fra denne tråden på australianhunters: http://www.australianhunting.net/index.php?topic=68308.0

2 kommentarer:

  1. Dritt fint resultat:D Utrolig fin rifle:)

    SvarSlett
  2. Takk så masse Printz, nå har den dratt blod også ;-)

    SvarSlett