tirsdag 18. september 2012

Litt mere kråkejakt

Det eneste som kan holde tilbake elgjaktabstinensen nå er litt jakt :-) Da er det ypperlig med litt kråkejakt da dette er noe man rekker etter jobb!

Hadde med rifla i dag, og satt i skjulet ved åteplassen. Gikk ikke lenge før det kom ei enslig kråke nedpå på fint hold. Men i svarte, det ble da bom ! Begynte å tenke på at rifla var inskutt med litt tyngre ammo sist jeg brukte den.. OK, får bare holde litt lavt hvis jeg får flere sjangser tenkte jeg. (ikke veldig sansynlig da de er vare for smell der) Hadde knapt tenkt tanken før det kommer en enslig ravn og slår seg til..  Vel, jeg holder lavt som planlagt og ravnen letter ubesværet ! Da gir jeg beng i jakt og setter opp noe rammel og får skutt meg inn. Blir så jeg sitter litt til etterpå, og trur du ikke det kommer enda ei enslig kråke og endelig blir det treff. Denne blir hengende i treet den satt i :

 
 
 
Dette viser seg å være et lykketreff, da det kommer en gjeng til, og disse blir fra seg da de ser frenden i treet og gir seg til å hyle og skrike der de kretser rundt og byr seg fram på haglehold. Dermed blir det en bonuskråke på hagla også :-) Hadde hyggelig gjensyn med ørna fra i vinter også. Klar for elgjakt den også nå tenker jeg, blir vel noe slakteavfall på den etterhvert. Fastfood for kongeørn :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar