tirsdag 28. desember 2010

Ny stokk til Brno`n

Har hatt liggende en blindstokk fra Boberg som jeg fikk lyst til å prøve å tilpasse til 222`n . Ble selvfølgelig en del feilskjær da det er første gang jeg prøver slikt. Tipper jeg kommer til å prøve flere ganger senere da det var ganske morsomt og lærerikt. Denne stokken skal lakkeres, så det er ikke noe problem å fikse feilskjæra med litt sparkel. Here goes:


Bobergstokken var en sporterstokk, så den måtte barberes litt:


Så ble det fresing og borring for låskasse og løpskanal. Takk til brorsjan for lån av overfres og dremel:



Det går framover, utrolig mange vendinger inn og ut med kassa for å fintilpasse. Prøvemontering:



Grunnet og spraya med litt svart over sjablong for moro skyld, pussing sparkling og endelig finish gjenstår. Ønsket ikke alt for høyt men likevel kraftig forskjefte, så det ble en bred beverhale. Skyter mye kråke o.l med anlegg, og da er dette meget fordelaktig:



Fra siden:





I morgen blir det dreiing og gjenging for lyddemper, så skal det prøveskytes litt før jeg gjør mer !
Kommenter gjerne hvis du har synspunkter på utformingen. Synes selv kolben er litt for kraftig / massiv, tenker på om jeg skal barbere litt, men vil beholde den lave plasseringa av kolbekappa for ståendeskyting så da er det egentlig ikke så mye jeg kan gjøre. Får gruble litt. Fortsettelse følger !

2 kommentarer:

  1. Stilig børse! Tar du på deg gjenging av lyddemper-oppdrag kanskje?

    Hans J.

    SvarSlett
  2. Hvis du er den Hans J jeg tror så kan det godt tenkes det ;-) Gir ingen garanti, og er avhengig av at det er mulig å få demontert pipa di.

    SvarSlett