fredag 31. desember 2010

Tilbake til gammelstokken

Ny dag, nye ladninger. Skuffelsen var stor da de første seriene var akkurat like ræva som i går. Kan raskt konkludere med at nystokken er utelukket som feilkilde.

Her første serie med Partizan 55grns, ikke bra:



Så en serie med 52 grns Sierra Matcking, disse SKAL gå bra i nesten alle våpen, heller ikke bra:


Så prøvde jeg en serie med Amaks i den forrige ladninga, samme som gikk helt på trynet i går. Her har det plutselig skjedd ting. Dette er ingen bra samling, men disse kulene har gått dårligere før jeg kappa pipa, og de spredde over hele skiva i går :



Plutselig litt mer optimistist etter forrige serie la jeg inn det jeg hadde igjen av Partizan:


Hadde fire skudd igjen av Matcking, nå begynner vi å nærme oss presentable samlinger her. Ingen andre variabler har vert rørt denne dagen, samme anlegg, samme demper og moment på skjeftestramming. Min eneste forklaring må være at kroningsverktøyet kan ha laget mikroskopiske grader i kroninga som kanskje har "gått seg til" ??



Skjøt to femskuddsserier med V-Max også, disse gikk eksemplarisk fra første skudd i dag også, glemte å ta bilde av disse, men samme som i går omtrent. ca 20mm. Var også tungt snøvær i dag som forstyrra litt, samtidig som den pinglete flisa av en originalstokk er vond å holde dønn i benken pga vekt og vinkel på håndleddet. Da er det bare å fortsette finpuss og bedding av nystokken, men mekanismen skal ligge i gamlestokken så lenge, nå er det straks slutt på julefredninga ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar