onsdag 7. desember 2011

Nå går det godt :-)

Etter et raskt styremøte bar det ut i fantastisk klarvær og måneskinn.. Såg fort at det hadde vert mer aktivitet der jeg skjøt rev søndag.. Prøvde å gå så stille som mulig til skjulet, men det knirka og bråka som et h..te i snøen. Var sikker på at jeg hadde skremt alt i mils omkrets. For å toppe det helt dunka jeg rifla i veggen da jeg gikk inn. Vel på plass fikk jeg jaggu se at det likevel var rev på åteplassen. Den surra rundt som en vind, men til slutt stoppa den lagelig til på 80m og da smalt det ! Denne også var sten død i smellen, og det var ikke gjennomskyting. 21:30 ca. Flott pels hadde den også. Da jeg var innom fatter og henta skinnet fra søndag fikk vi høre en rev som sprang og bjeffa som besatt i lia på andre sida, men den fikk jeg ikke se. Jeg såg imidlertid rev på den andre åta, men ble vel for ivrig og skremte den på knirkeføret. Hadde glemt musepipa og hareskrik kommer de slettes ikke på nå. De er jo stappmette og trenger ikke å ta sjangser.. Skal skaffe meg ei Psyco tweety, har tro på den.

Noen bilder må til, træla fælt for å få med månen i bakgrunn men måtte gi opp ;-)





Har garantert bilder av denne på viltkameraet som henger der men hadde ikke med nytt minnekort. Kommer senere tenker jeg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar