søndag 27. november 2011

Småvilthelg:

Så var det endelig helfrihelg. Startet lovende da jeg var og snacket åteplassene Fredag kveld. Jeg såg rev i H14 lyset. (skulle vert tillatt med "lamping" i Norge) Såg en elg også på samme sted. Det var desverre ikke sporsnø Lørdag morgen så Jervejakta utgikk. Tok et skift på hovedplassen først. For lite lys til å se reven, men det ble et par ravner:


Etterpå dro jeg til fjells å satte vilkameraet ut igjen. Vet ikke om det er noen vits, da det selvfølgelig har vert stor trafikk mens Cuddebacken var på service ;-.) Nesten tomt for vom nå men vi prøver. Ble en liten tur etter storfugl etterpå. Såg faktisk mye fugl, men de var skjær. Hadde selvfølgelig glemt kikkerten i bilen så jeg greide ikke å spotte dem i trærne. Morsomt å se at det finnes Tiur ennå ! Til slutt ble det litt postering på den andre åteplassen. (der jeg såg reven kvelden før)  Ble tidlig slutt på skytelyset så jeg avslutta tidlig. Mørkt 1630 nå..

Søndag morgen var det endelig snø. Dro ut på hovedåta 04:00 men det er fortsatt for mørkt om natta selv med snø. Ble en liten lur i skjulet, etterfulgt av en morgenravn. Dette skulle være en spektakulær film da jeg fikk den på nære hold. Desverre hadde jeg glemt å trykke "record"


I nitida stakk jeg dit jeg så bra med storfugl Lørdag men fant dem desverre ikke. Megadumt da den ene orren jeg fant trykte meget bra på bakken. Heldigvis for den fikk den kasta seg i skjul bak en stein. Såg noen ryper også , disse trykte også bra, men de er fredet i dette området. Noe som er like greit, rypebestanden sliter på statsgrunn på Røros for tida. Fant ikke jervespor i nysnøen.

Flott stemning med nysnøen:


Litt fuglefilm, dårlig pga snø, lite lys og crappy cam :



1 kommentar: