mandag 5. desember 2011

Nok en flott helg!

Det begynner å bli smått utrolig hvor fin denne høsten kan være. Skulle jo vert full vinter og 20 minus her nå :-)  Såg både elg og rev da jeg var og fylte på åtene Fredag kveld. Skjønner ikke helt hvordan det gikk for seg men ihvertfall fikk jeg se en pen elgokse som lå 40 m fra der jeg satt og tittet etter rev. Spørs om de føler seg trygge når det er mørkt ?? Når det ble litt mere månelys såg jeg at det var tre elger.. Ble ikke noe jakt Lørdag før jobb, var plutselig skikkelig dårlig vær for en gangs skyld. Kom brukbart med snø på dagen, så nå blir det bedre forhold for måneskinnsjakt.. Var ut en tur på kvelden. Såg øyer i lyset fra hodelykta når jeg ga meg, men tror det var elg ?

Søndag morgen, ut i sekstida men ingen rev å se ,  da det ble lyst knep jeg imidlertid ei kråke som slo seg ned! Dro så til fjells for å sjekke vilkameraet. Dette var helt nedsnødd , og ingen aktivitet på åtet gjorde at jeg tok det med meg ned. Setter det på ei av reveåtene i stedet.. Såg ei enslig rype. Ellers dødt. Måtte ta en bryggepause på dagen , så nå ble det en ny batch med American pale til gjæring.

Klarna opp på kvelden så da ble det revejakt. Nå ble det uttelling også. Utrolig spennende å se reven svinse rundt som en skygge. Gikk lang tid før jeg fikk tak, men omsider kom den frampå. Flott årshvalp, tydelig at det er godt om mat. Denne var direkte overvektig :-)



 Fikk se den ca 22:30, samme som sist..


Corvus:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar