mandag 22. desember 2014

En ivrig elgokse:

Når jeg først har tørka støvet av bloggen så får jeg laste opp litt fra elgjakta 14 også. Vi har rasert elgstammen her i området , så nå har vi fått lov til å skyte forsiktig noen år. Da blir det ikke mange bilder av døde elger , men for en bandhundjeger er det minst like viktig å ha fine opplevelser med elg og hund. Dette trenger man nødvendigvis ikke å skyte elg for å oppnå , så vi koser oss på jakt Stella og jeg.

Her er en okse jeg traff på tidlig i jakta. Den var vanvittig ivrig på lokkinga. Har sansynligvis blitt avvist av en ku i nærheten og gikk rett på nærmeste kulyd. Den første gangen kom han faktisk til fire gubber som sto på en bålplass å kopa. Da hadde jeg desverre ikke kamera tilgjengelig , men tredje gangen jeg fikk han inn ble det film:



Jeg kan ikke gjøre rede for hvorfor jeg ikke skjøt oksen i filmen. Jeg hadde en følelse kanskje. Ihvertfall gjorde det at en kompis fikk en liten okse , samt at jeg fikk denne karen etter en absolutt perfekt jakt , hvor vi måtte liste oss rundt 2x ku+ kalv for å komme til oksen. Denne reagerte også på lokking og det er årsaken til at det ble skuddsjanse. Stella satt som vanlig ved min side og så på oksen da det smalt. Det er himmelen for en bandhundjeger :-)


Denne gangen var jeg så heldig at jeg traff mine jegerkolleger på jaktradio og kunne følgelig ta det med ro og vente på transport. De omsorgsfulle guttene husket tilogmed å ta med en liten dotsup til den heldige jegeren :-)

 Har fått noen kommentarer på halvmånen i panna. Denne gangen var den ikke til å unngå da jeg nærmest måtte ligge oppå rifla for å få skutt. Kolben var ikke i nærheten av skuldra. Men vi må jo ha mat !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar